close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最新
>即時新聞-最新 
50% off Print Subscription of USA Today

Get the news delivered to your doorstep. Lock in the savings and receive USA Today for just $0.75 a day.
From our sponsors
丟江宜樺拖鞋女學生:我沒辦法看見台灣
Nov 13th 2013, 14:23

【唐鎮宇/台北報導】不滿華隆公司積欠退休金,由華隆退休員工組成的「華隆自救會」今晚100多人在台北火車站發傳單並夜宿。包括全國關廠工人連線等勞團皆到場聲援。下午行政院長江宜樺邀學生觀賞《看見台灣》紀錄片,現場路過的華隆自救會抗議學生突然將拖鞋丟往電影看板,差點打到江,此「丟鞋女」、清華大學人文社會系四年級學生孫致宇晚間也現身會場。

孫致宇說:「我身高只有152公分,我沒辦法看見台灣,但我看見台灣勞工!」她原只是到附近看看哪裡可以發傳單,意外經過京站發現有很多警察;只想要引起注意的她,才把自己的紅色拖鞋脫下來往看板丟,沒有針對江宜樺的意思,「因為自救會下午在行政院大門外淋了1個多小時的雨,我只想吸引他們注意華隆自救會!」但對於江在現場回應「若有人不願意接受陳情,可以拿給我。」孫說:「虛偽!自救會已抗議了這麼久,若政府真心要解決,早就解決了!」

孫致宇說她丟鞋只是想吸引大家注意華隆自救會。唐鎮宇攝

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yahauiuyt 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()